Beloningsbeleid

Het beloningsbeleid van onze medewerkers is gericht op het bevorderen, aantrekken en behouden van goed gekwalificeerde medewerkers. Met ons beloningsbeleid willen wij de focus leggen op de langere termijn belangen van onze klanten en onze onderneming. Daar waar mogelijk zullen wij bij de wijze van beloning stimuleren dat de klant zorgvuldig behandelt wordt en dat onze zorgplicht wordt nagekomen. En dat wij waar mogelijk zullen voorkomen dat medewerkers door de beloning geprikkeld worden tot onzorgvuldig behandelen van de klant en niet nakomen van onze zorgplicht. Uitgangspunt is dat een klant te allen tijde passend advies krijgt. Ons beloningsbeleid is transparant en bekend bij onze medewerkers. Via de samenvatting communiceren wij in grote lijnen hoe onze medewerkers worden beloond.

Beloning medewerkers

De beloning van onze medewerkers bestaat uit een vast salaris. De vaste salarissen zijn bij ons bedrijf marktconform. Afhankelijk van de functie (en beoordeling) kunnen onze adviseurs een gedeeltelijke variabele beloning ontvangen. Wij sturen onze medewerkers aan op integer, zorgvuldig en klantgericht handelen waarbij de focus ligt op de belangen van klant en onze onderneming op lange termijn. De beoordeling op deze gedragseisen bepaalt zowel de hoogte van het vaste als het variabele inkomen van onze medewerkers. Of een medewerker in aanmerking komt voor de variabele beloning, en de hoogte, is afhankelijk van een aantal criteria, waarvan tenminste 70% bestaat uit niet-financiële criteria. De variabele beloning is gemaximeerd tot 20% van het vaste salaris. Artikel 1:120 lid 2 van de Wft is op onze onderneming niet van toepassing. Het totaal in 2021 aan variabele beloning uitbetaalde bedrag is minder dan 5% van onze totale salarislasten.